- Úvod
- >>
- Bicykle
- >>
- Cestné bicykle
- >>
- SPECIALIZED Tarmac SL8 Comp SRAM Rival AXS Satin Carbon / White
SPECIALIZED Tarmac SL8 Comp SRAM Rival AXS Satin Carbon / White
SPECIALIZED Tarmac SL8 Comp SRAM Rival AXS Satin Carbon / White
Aerodynamika ani nízka hmotnosť samy o sebe ešte žiadne preteky nevyhrali - dôležitá je rýchlosť. Aby sme túto rýchlosť dosiahli, museli sme nájsť nekompromisnú kombináciu aerodynamiky, nízkej hmotnosti, pevnosti a ovládateľnosti. Náš tím Ride Science vytváral simulácie s využitím údajov z reálnych závodov a závery sú jednoznačné: Tarmac SL8 je najrýchlejší pretekársky bicykel, aký bol kedy vyrobený pre naozaj dôležité trate. Je o 16,6 sekundy rýchlejší na 40 km okruhu, o 128 sekúnd rýchlejší na pretekoch Miláno San Remo a o 20 sekúnd rýchlejší na legendárnom stúpaní Tourmalet.
TerazTarmac SL8 Comp prichádza s novou sadou SRAM Rival AXS, ktorá je ľahšia, má väčšiu brzdnú silu a rýchlejšie, presnejšie radenie. AERO
VŠADE A VO VŠETKOM: Aerodynamiku využívame nielen tam, kde dobre vyzerá, ale predovšetkým tam, kde to má význam - na nábehových hranách. Vďaka tomu sme vytvorili náš doposiaľ najaerodynamickejší cestný bicykel. Áno, je dokonca aerodynamickejší ako Venge. Vďaka prednému kužeľu hlavovej trubky Speed Sniffer je prúdenie vzduchu na modeli Tarmac optimalizované tak, aby ti poskytlo maximálnu výhodu. Stĺpik vidlice, ktorý určuje šírku hlavovej rúry, sme posunuli dozadu. Vďaka tomu môže byť nábehová hrana hlavovej rúry oveľa ostrejšia a dosahovať výrazne nižší odpor vzduchu. Naplno sme využili nové pravidlá UCI a Tarmac SL8 má najužšiu a najaerodynamickejšiu sedlovku, akú sme kedy vyrobili. Vďaka nej sa prečisťuje a optimalizuje prúdenie vzduchu okolo nôh. Chuť víťazstva nebola nikdy sladšia!
MINIMÁLNA HMOTNOSŤ, MAXIMÁLNE AERO:S-Works Tarmac SL8 naplno prebral skúsenosti z modelu Aethos: jednoduchá stavba na minimálnu hmotnosť podľa štandardov UCI a maximálny dôraz na aerodynamiku. Náš tím sa postaral o neskutočný rám, ktorý ručičku na váhe len pošteklí. S hmotnosťou 685 gramov je o 15 % ľahší ako Tarmac SL7 a má nižšiu hmotnosť ako akýkoľvek iný bicykel na World Tour*. Naša priorita bola čo najnižšia hmotnosť pre spodnú rámovú rúru, sedlovku a zadnú stavbu bicykla - práve tu sa nám zišli skúsenosti z Aethosu. Tvar rámu prenáša záťaž tak efektívne, že ďalšie spevňovacie vrstvy karbónu boli jednoducho zbytočné. *Samozrejme, ak nebudeme rátať čas, ktorý Kasper Asgreen dosiahol na našom 585 gramovom ráme Aethos počas etapy Tour. PEKELNÁ
RÝCHLOSŤ, NEBESKÁ JAZDA: Dosiahli sme neskutočný nárast pomeru pevnosti k hmotnosti - oproti modelu SL7 až o 33 %. Tarmac SL8 tak posúva legendárnu ovládateľnosť, agresívnu odozvu a geometriu overenú na majstrovstvách sveta na tú najvyššiu úroveň. Tento bicykel je skrátka pevnejší v pedáloch, citlivejší na riadidlách a to všetko je korunované poddajnou jazdou v sedle, ktoré prináša celkom novú úroveň komfortu medzi pretekárskymi bicyklami. Každý jazdec bez ohľadu na veľkosť má vďaka nášmu konceptu Rider-First Engineering rovnakú nevídanú kvalitu jazdy a ovládania. V sedle prináša Tarmac SL8 o 6 % vyššiu poddajnosť a po nerovnej ceste preletí ako pán s pocitom pružnosti, ktorý poznajú len pretekárske bicykle. Osvedčená geometria a priechodnosť pre 32 mm pneumatiky sú rovnaké ako pri modeli SL7 - spoločne zaručia vysokú prispôsobivosť a široké možnosti aj pre objemnejšie pneumatiky.
NA POHLAVÍ NEZÁLEŽÍ: V cyklistike sa ľahko môže stať, že rozdiel medzi dvoma mužmi je väčší ako medzi mužom a ženou. Ak by sme mali rozlišovať len podľa pohlavia, rozhodne by sme nemali dosť údajov na špecializáciu a to znamená, že rozdeľovanie bicyklov na mužské a ženské je zbytočné a prekonané. Každý cyklista a každá cyklistka môže ťažiť z výhod, ktoré prináša Tarmac SL8. Je čas prekonať hranice pohlaví.
Tarmac SL8 ponúka neobyčajný výkon s kompletnou sadou SRAM Rival AXS a sadou kolies DT-Swiss DT R470. Kokpit využíva integrovaný predstavec Tarmac a hliníkové riadidlá Specialized Shallow Drop. Ide o cenovo dostupný bicykel so skvelým vybavením..
Parametre
Modelový rok | 2026 |
---|---|
Veľkosť kolies | 28" |
Vidlica | FACT 10r Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc |
Rám | Tarmac SL8 FACT 10r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded |
Stredové zloženie | SRAM DUB BSA |
Kľuky | NEW SRAM Rival E1, 48/35t |
Prevodníky | 34t |
Brzda predná | NEW SRAM Rival AXS E1, hydraulic disc 160mm rotor |
Brzda zadná | NEW SRAM Rival AXS E1, hydraulic disc 160mm rotor |
Radenie | NEW SRAM Rival AXS E1 HRD |
Prešmyk | NEW SRAM Rival AXS E1 |
Prehadzovač | NEW SRAM Rival AXS E1 |
Reťaz | NEW SRAM Rival E1 |
Kazeta / Viackoleso | NEW SRAM Rival XG-1250, 12sp, 10-36t |
Riadidlá | Specialized Shallow Drop, 6061, 70x125mm, 31.8mm clamp |
Predstavec | Tarmac integrated stem, 6-degree |
Koleso predné | DT Swiss R470 rim, 20mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru ax |
Koleso zadné | DT Swiss R470 rim, 20mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru ax |
Sedlo | Body Geometry Power Sport, steel rails |
Sedlovka | OC031-1, SP TLA,ROAD,SP G2.1,15 OFFSET,AM RAIL |
Duše | Turbo Ultralight, 48mm Presta valve |
Plášť predný | S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm |
Plášť zadný | S-Works Turbo, 120 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm |